Reklamacje i zwroty

Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić naszym Klientom najwyższy poziom oferowanych produktów, jeżeli jednak z jakiegoś powodu zakupiony na naszym sklepie towar nie spełnia Twoich oczekiwań, istnieje możliwość skorzystania z poniższych opcji aby nas o tym poinformować:

e-mail: biuro@techmal.pl

w formie papierowej wysyłając na adres siedziby: Chorzowska 140, 41-605 Świętochłowice

 

Gwarancja

Jeżeli towar zakupiony w naszym sklepie internetowym posiadał wady ukryte lub uszkodził się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od KLIENTA, przysługuje mu prawo do skorzystania z gwarancji, o ile gwarancja została udzielona np. przez producenta lub sprzedawcę a wada która wystąpiła podlega warunkom gwarancji i nie upłynął jeszcze czas jej obowiązywania. Warunki gwarancyjne zostały określone w dokumencie gwarancyjnym.

W celu rozpatrzenia reklamacji gwarancyjnej towar musi zostać odesłany do siedziby naszej firmy.

 

Reklamacja

Jeżeli po dokonaniu zakupu okazało się, że towar który otrzymałeś jest uszkodzony, nie działa w sposób prawidłowy lub stwierdzona została inna niezgodność masz prawo złożyć reklamację.

Wadliwy towar musi zostać odesłany do sprzedawcy

 

Zwroty produktu – Gwarantowane 14 dni na zwrot

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku „O prawach konsumenta” każdy ma prawo zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

Aby móc skorzystać z powyższego prawa, należy w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. W tym celu możesz skorzystać z wzoru dostępnego poniżej. Do zachowania terminu odstąpienia wystarcza wysłanie oświadczenia o odstąpieniu w formie papierowej lub mailowej.

Zwracany produkt należy odesłać bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni, na adres naszej siedziby tj. Chorzowska 140, 41-605 Świętochłowice. Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa zwracający zakupiony towar.

Należy pamiętać, że prawo do odstąpienia od umowy nie daje możliwości bezpłatnego używania produktu. Zgodnie z przepisami, jeśli zwracany produkt był użyty w większym zakresie niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, sprzedający może skorzystać z prawa do obciążenia kupującego kosztami umniejszenia jej wartości.

W przypadku odstąpienia od umowy KUPUJĄCY otrzymuje zwrot wpłaconej tytułem zakupu kwoty - ceny produktów, kosztów wysyłki i innych kosztów z wyjątkiem wspomnianych wyżej kosztów zwrotu. Powyższa kwota zostanie odesłana tym samym sposobem, którym została dokonana zapłata, chyba że KUPUJĄCY wyrazi zgodę na inną formę. Nastąpi to niezwłocznie po otrzymaniu przez nas zwróconego towaru.

 

Zgodnie z prawem prawo do zwrotu nie przysługuje m.in. gdy przedmiotem sprzedaży jest:

  • rzecz nieprefabrykowana, stworzona na indywidualne zamówienie konsumenta,
  • rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
  • rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

Pobierz wzór odstąpienia od umowy

Pozasądowa droga rozstrzygnięcia sporu

W przypadku zastrzeżeń do transakcji i sporu ze sprzedającym istnieje możliwość rozstrzygnięcia sporu na drodze pozasądowej. Właściwym organem do rozstrzygania sporu dla handlu są polubowne sądy konsumenckie przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej. Skierowanie sprawy do tej instytucji wymaga zgody obu stron.